16.1.2013

Ensimmäinen viikko


Ihan ensimmäiseksi mun on pakko sanoo, että mulla on nyt niin hyvä olo henkisesti, että fyysisesti! Mä en tajua miksi en ole aloittanut tätä jo paljon aiemmin. Miten paljon haittaa olen itselleni tehnyt, kun en ole pitänyt itsestäni huolta. :( Mä en enää edes tunnistaisi entistä itseäni. Sitä joka istui päivät pitkät sohvalla, tietokone käsinojalla, samalla jotain syöden. En urheillut ollenkaan. Minulla ei ollut itsekuria ollenkaan, söin milloin ja mitä tahansa huvitti. Mä en ollut onnellinen, mutta en oikeastaan välittänytkään. Sitä vaan ajatteli, että ihan sama, miksi yrittää kun en kuitenkaan onnistu. :/ 

Nyt on reilu viikko takana ja ensimmäisen viikon liikunnat näyttää tuolta. Olen ihan tyytyväinen, vaikka olisin halunnut liikkua enemmän. Kolmevuorotyön ja liikunnan yhdistäminen tuntuu vaan välillä todella vaikealta. En masennu, liikun silloin kuin pääsen ja mistä olen erittäin ylpeä on, että syömiset ovat menneet nappiin!! Ruoka on aina ollut tälläiselle tunnesyöjälle ongelma, mutta nyt mulla ei ole ollut sen kanssa sen suurempia ongelmia. Suurin muutos on, että enää syödessä en katso samala tv:tä tai ole koneella. Keskityn vain yksinkertaisesti syömiseen. :) Herkkuja en ole syönyt ollenkaan, vaikka en ole kieltänyt itseltäni mitään sillä silloin niitä tekee vaan enemmän mieli. Kauppareissullakin olen kiusannut itseäni kulkemalla herkkuosastojen läpi, mutta ei yksinkertaisesti tee mitään mieli. :) Välillä saa ja pitääkin herkutella, kun muistaa vaan pysyä kohtuudessa. :)

Mä olen aina ollut vähän sellanen, että haluan kaiken nyt heti enkä malta odottaa, mutta laihduttaessa se ei mene niin. Kaikenkaikkiaan paino on pudonnut nyt 1,6 kiloa. Olisin odottanut suurempaa lukua, mutta toisaalta, jos se lähtee hitaasti niin ehkä se pysyykin paremmin poissa. :) Eli olen itseeni erittäin erittäin tyytyväinen ja motivaatio vaan kasvaa eteenpäin mentäessä! Liityin myös HeiaHeiaan, sinne on kiva merkkailla tehdyt treenit! :)

2 kommenttia: